Saturday 21 April 2007

Engleska prvi dan

Pa ovako, posto ovo pravim prvi put nadam se da ce uspeti :)

Na aerodrumu me je docekao Filip sa Zaki i Mijom koji su nas provozali malo po Londonu no ne po turistickim lokacijama, nego cisto da vidimo kako izgleda normalan zivot. I samo da se zna da ono sto pricaju da 'prodaja na ulici', tipa nas Bulevar, ne postoji nigde u svetu je cista laz. Eto mi u sred Londona udjosmo u ulicu punu pijacnih tezgi, guzva na sve strane i naravno djubre koje ide sa velikim brojem ljudi na maloj povrsini. Zatim smo se uputili na rucak u Hide Park. Ovo je zaista prava oaza u sred grada i pri tom ono sto je najvaznije je to da su ljudi potpuno opusteni, provode vikend na suncu uzivajuci u prirodi.
Posto smo vec imali kupljene karte za voz nismo bas mogli da se zadrzimo predugo, no obilazak Londona ce se svakako desiti u nekom trenutku :)

Zaki i Mija su nas odbacili da stanice, a zatim je otpocela dvocasovna voznja do Nottingham-a. Filip je, naravno, bio odusevljen sto sam dosla, no ipak ustajanje ranom zorom nikada nije bio njegov moto, da ne pominjemo jos da je u pitanju bila subota. Sreca te smo imali mesta uz sto :)
Ne mogu se pohvaliti ni da sam se ja nagledala okoline, a nisam videla nesto posebno ni od centra Nottingham-a.

Ono sto je bitno je da mi se stan i okolina bas svidjaju. Nalazi se nekih 30min. voznje od centra, ali to se toliko ni ne primecuje, ili mi je barem za sada zanimljivo da razgledam okolinu.

Vecina kuca ima fasadu od cigle u nijansama od crvene do braon. Ni nasa ne odskace po fasadi, ali je definitivno najveca u okolini, posto je nekada bila fabrika tekstila. Sada je preradjena u stanove za izdavanje (ima ih nesto preko 100). A stanovi su neverovatno dobro sredjeni :)


Filip se potrudio da me sve doceka tip-top, tako da je moja reakcija mogla da bude samo WOW!!! S'obzirom da je stalno pominjao kako je stan mali i sl. ja sam se pitala da li cu morati da se pod stare dane prihvatim srpskog obicaja cuvanja cipela pred vratima, no srecom ima malo mesta pored ves masine :)

Inace kao sto ste mozda primetili, ili ne, pored kuce nam protice kanal. Koliko sam shvatila Filipa cela Engleska je povezana vodenim putem pomocu ovih kanala. Nekada se isti koristio za prenos robe i saobracaj. Danas na njemu postoje simpaticni izduzeni brodici-kuce, tako da povremeno imate nove susede u okolini ciji glavni posao je razgledanje Engleske alternativnim putem. Naravno uz sve kanale postoji i pesacko-biciklisticka staza, koja je dusu dala za relaksaciju.

Voda u kanalu nije savrseno bistra, no zivotinjski i biljni svet je zivahan, a uz njega i pecarosi :) Tako da pretpostavnjam da je samo u pitanju prirodna necistoca u vidu mulja i po neke konzerve ili papira kojom kulturni prolaznici daju svoj doprinos prirodi.

Ah, da sve patkice u drzavi, kojih ima na sve strane po parkovima i kanalima, su izgleda vlasnistvo kraljice (nije jos proverena informacija, no ja se ne bih usudila da idem u lov na patke :)

Fantastican prvi utisak, ljudi su neverovatno ljubazni moracu pod hitno da naucim sve izraze 'hvale' da se ne sramotim :) Guzve ima, no ne i propratne nervoze, i nema sanse da ti se prdavacica u prodavnici ne zahvali na kupovini ili da te vozac u autobusu ne pozdravi. Jedino sto su kao nacija malo operisani od higijene, tipa bacaju stvari na zemlju kada nemaju gde da ih spuste, sede na podu po zeleznickim stanicama i sl.

Eto toliko za sada :)