Monday 23 April 2007

Centar

Danas je pravi engleski ponedeljak, nebo se zasivelo, kisa se povremeno oglasi, a sunce se ocito nece pojaviti. No dobro, sad bar mogu da pogledam 'vikend slike' i da vam napisem jos nesto :)

U subotu smo prvo isli da kupimo par stvarcica koje su nam trebale, sto je ispalo komplikovanije i duze nego sto se ocekivalo. U medjuvremenu sam procitala, a tada i iskusila, da je Nottingham shoping centar ovog regiona. Tako da se subotom u njega slije gomila ljudi iz okoline, pa cak i iz Londona, da kupiju i prave guzvu :) Ocigledno da su ovde cene mnogo povoljnije nego u okolini. Postoje dva ogromna trzna centra u kojima ima svega i svacega, ako imate zivaca za isto, ja sam poludela jer nam je trebalo 2 sata da kupimo par krpa, no srecom postoje sokici od sveze cedjenog voca koji su nas oporavili. Uzeli smo neki ‘Wake Me Up’ sok od ananasa, guarane, djumbira i pomorandze, mora sa priznati da je zanimljiv, ali i ljutkast zbog djumbira, u svakom slucaju odradio je svoj posao razbudjivanja :)

Arhitektura u gradu mi se svidja, pogotovo ove kuce na cosku koje se sire, ne znam da li se to vidi na ovoj slici, posto se na daljoj slici vidi neko gradiliste ispred :( Inace dosta stvari je pod rekonstrukcijom i u izgradnji pa se i ne moze potpuno doziveti. Naravno u centru ima i dosta novih zgrada no ono sto je pozitivno je da nijedna ne prelazi visinu od 5-6 spratova, tako da sve odaje oscaj prijatnosti.

Ako zagledate ovu sliku primeticete da imaju kamere na sve strane, inace je za sve u engleskoj bitno da je ‘safety’ ili ti bezbedno po srpski. Sto je pomalo ironicno jer je generalno ovde opasnije, desava se da na ulici vidite grupice ljudi koje ne biste zeleli da sretnete sami, a kazu i da pljackanje nije neuobicajena stvar.

Evo Filipu je ovaj nabildovani lik pao za oko, ne znam zasto, no u svakom slucaju ga je slikao iz daljine.

Da pripomenem za prevoz da imaju simpaticnu stvar, na vecini stanica, vreme do dolaska autobusa/tramvaja koje funkcionise preko satelitskog pracenja istog :)

E, ovo je glavni trg u centru ili sam barem ja stekla takav utisak, no ne mogu nikako sada da mu nadjem ime, tako da cu pogledati sledeci put. Pretpostavljam da je ova pijaca tu samo vikendom i kao sto vidite puno je ljudi. Zgrada u pozadini je valjda skupstina, no cudi me da ne mogu nista da nadjem na netu o tome.

provereno: Old Market Square and Council House
(Stari pijacni trg sa zgradom gradskog veca)


Fontane nisu ekskluzivno rezervisane za cigancice, ovde se decica igraju i rashladjuju na slican nacin, mada se pitam da li ovde ima pravih vrucina kada je njima potrebno hladjenje na 20 stepeni :)

Eto toliko o gradu za sada, moram priznati da se Filip iznenadio kada sam ga posle celog popodneva setnje pitala zar je to sve :) no ja sam se nadala da cu umesto trznih centara videti Notingemski zamak, obici grad pecina (Notingem je inace podignut na srednjovekovnom gradu povezanih pecina koje su tokom II svetskog rata sluzile kao bunkeri) ili da cemo se prosetati kejom uz Trent, no otom potom, Filip nije ni znao za sve ovo pa nije mogao ni da mi pokaze :) Servudska suma, Robin Hud i cuveni hrast ce morati da popricekaju dok ne ispitamo nacin transporta.

No comments: