Wednesday 23 February 2011

Oluja

E pa kazu nama lepo maltezani kako kada je neki dan tokom zime topliji nego sto je uobicajeno, onda sutradan bude oluja (i bese oluja...) Ali turisti se ne predaju tako lako, ako ne mozes da budes napolju, a ti obilazi sta ima da se vidi unutra, malo tusiranja izmedju muzeja jos nikoga nije ubilo :)

Prva na redu je bila St John’s Co-Cathedral, koju sam i tako samo videla spolja, a svi kazu da mora da se obidje, pa kud svi tu i ja.















Unutrasnjost je stvarno fenomenalna, a pored same katerdale postoji i muzej sa slikama. Ja sam se odusevila podom, koji je potpuno prekriven mermernim spomen plocama, koje su fantasticne i totalno raznolike.


Na ulazu se dobija plan katedrale i muzeja sa audio turom tako da lepo mogu da se cuju informacije o svemu. Izmedju ostalog objasnjavaju da kosturi u to doba nisu bili morbidni nego su oznacavali prelazak u drugi svet, posto su ploce prepune crteza sa kosturima.











E pa nakon ovoga trebalo je sto pre stici do autobusa, posto oni samo malo propustaju, te ne iskisnes kao napolju. Sledeca destinacija - pomorski muzej. Moglo bi se reci da sam izgledala ko davljenik dok sam uspela da dodjem do istog, ali vredelo je :)

U prizemlju imaju sve delove parne masine sa objasnjenjima sta se na sta povezivala i kako radilo. A onda i maketu citavog sistema.











A onda na spratu ima svega: maketa, topova, odela, stvari koje su se koristile na brodogradilistu, istorije i sl.










Ova slika desno je tradicionalni malteski brod, slicne sam imala prilike da vidim u jednom ribarskom mestu, no te slike ce morati da pricekaju.

Sledeca slika levo, koja izgleda kao neka cudna lampa, je zapravo transformator koji se koristio dok je brod u luci da pretvara jednosmernu u naizmenicnu struju (ili obrnuto, ne secam se vise :)















A ja sam mislila da su samo lepe tete imale priliku da budu nakacene na brod...

No comments: