Tuesday 25 December 2007

It's Christmas and we're back :)

Samo se ja malo salim sa ovim Engleskim naslovom, pisacu ja lepo sve po srpski o kubi kad stignem da me moja mama razume :)


Utisci su sareni i kada se sve sabere dobro zivotno iskustvo mada bez zelje za ponovnom posetom.
Pretpostavljam da ce se vecina iznenaditi ovom izjavom, no eto malo po malo kada stignem da pregledam sve slike i sredim utiske pokusacu da vam opisem kako smo mi doziveli Kubu (deo realnosti i turisticki raj).
S'obzirom da meni sada sledi 'strebanje' za ispite mozda ce i Filip preuzeti kormilo i postati glavni narator :)

Inace posto je ovde Bozic, a mi srecni sto napokon imamo pristup ne cenzurisanim vestima i glupostima na internetu, trenutno gubimo vreme u odmaramo se uz citanje manjih i vecih gluposti :) ali eto zadesi se i nesto pametno sto sam htela da podelim i sa ostalima, zove se 'poklon za moju cerku'. Velika mudrost sazeta u jednoj recenici, nazalost na engleskom je tako da znam da svi moji citaoci nece moci sa lakocom da dodju do nje.
Evo linka: http://www.populistamerica.com/a_gift_for_my_daughter

I tako sad cu da vam nabacam par finih turistickih slika, nemam pojma kad nastavak sledi, no eto barem da vidite sta smo radili prvi dan u Havani :)








Gore levo je zgrada pozorista inace jedna od lepsih, meni mozda i najlepsa u Havani, pored je poged na ulicu koja prolazi ispred pozorista i ove americke zgrade desno (zvane Capitolio, klasicni izgled kao i ona u Vasingtonu).
Ako ipak necete da obilazite Havanu u kociji, naravno, postoje razni drugi oblici, sve spremno za turiste, a 'cijena prava sitnica' :)
Mi smo doduse imali turu sa vodicem tako da smo se vozili ekskluzivnim kineskim autobusima (yutong) i kad kazem da su ekskluzivni uopste se ne salim, posto cete nekom od sledecih prilika moci da vidite i slike gradskog prevoza u Havani za obicne smrtnike.










I tako smo mi obilazili Havanu od tacke A - Capitolo, do tacke B - trg revolucije:














da bi napokon prozujali kroz tacku C - tvrdjava, taman dovoljno dugo da uspeju da nam prodaju cigare i kafu, a zatim smo se spustili u tacku D - stara Havana.


I verovatli ili ne u Havani koja je ogromna ovo su manje-vise sve atrakcije ako ne zelite da se uplicete u stvarni zivot, sto ja gledano unazad verovatno ne bi preporucila nekome ko ide na Kubu u nadi da ce da vidi nasmejane i razigrane kubance, jer nazalost to NIJE istina. Iskreno, ne znam zasto ovo neko nije naglasio ranije na utiscima koje smo mi citali. Izgleda da su svi bili smesteni u svojim malim sredjenim hotelskim kompleksima lociranim u turistickoj zoni u koju ne moze bilo ko da udje, a Havanu su obilazili yutong autobusom rutom A-B-C-D ili mozda neku truncicu vise, tipa Tropicana :)

U svakom slucaju ne planiram da stavljam ruzne slike, sem ako me Filip bas ne ubedi, jer me je optimizam ipak drzao do 6og dana u Havani, a i znam kako bi meni bilo da neko stavi slike ruznih stvari koje je video obilazeci Beograd.
Stari grad izgleda lepo, ako izuzmemo cinjenicu da vas spopadaju non stop da im platite da se slikate sa njima ili da vam uvale nesto :)

















Na kraju se nas obilazak, kao i svaki pravi obilazak, zavrsio u kafani :)
Tu smo po prvi put probali 'mojito' to je njihovo najpoznatije pice uz cuba libre (koji se ironicno zasniva na americkom nacionalnom picu - coca-cola :)
U svakom slucaju 'mojito' je super ako izuzmete cinjenicu da vam rum lako udari u glavu posle celog dana setnje po suncu :) no i to se da spreciti 'virgin' verzijom koju smo otkrili kasnije i koja se pravi bez ruma, doduse nije da smo je probali :D

Eto toliko za sada, to su slicice sa naseg prvog obilaska Havane, nastavak sledi nekad :)

No comments: