Monday 19 November 2007

York

Ovo je bio relativno kratak izlet posto je prevoz bio organizovan preko fakulteta, tako da smo zapravo uspeli da vidimo samo York Minister.

Ako nas nisu slagali, to bi trebalo da je najveca srednjovekovna goticka katedrala u severnoj Evropi. S'obzirom da katedrala jeste ogromna necu ni da se trudim da kacim slike koje predstavljaju parcice :) Ali evo jednog umetnika, vredno se valja na poslu i oslikava deo poda ispred katedrale.










Hm, i ne mogu nesto trenutno da se setim podataka vezanih za katedralu. Ne znam da li je to posledica senilnosti (posto smo tamo bili pre 3-4 nedelje) ili mi se mozak prepunio jednacinama :)
Ono sto je meni bilo najzanimljivije je cinjenica da je na istom mestu prvo bila rimska tvrdjava, posle su dosli Vikinzi, Normani, pa su onda njihovu varijantu preradili i prosirili u srednjem veku u danasnji izgled u gotskom stilu.


U katedrali postoje tri glavne celine za obilazak: sama unutrasnjost katedrale, podzemni deo sa rusevinama i trezorom i na kraju naravno pentranje na toranj uskim stepenicama (u ovom delu sam mislila da ce neki debeli englez ispred mene da posustane i krene da se kotrlja unazad :)


Prvo smo prosetali po katedrali, a onda se naravno spustili u podzemlje :) tu smo imali slusalice sa nekim aparatom na kome je snimljena citava tura, sa pricicama i propratnom muzikom, sto fantasticno docarava stvari i objasnjava sve rusevine koje mogu da se vide kao i makete.
Zanimljivo je da sto se gradnje tice, temelji svih crkava se podudaraju i idu u pravcu istok-zapad, dok su rimljani jedini gradili tako da najbolje iskoriste osobine terena pa su njihovi temelji pod uglom od oko 45 stepeni u odnosu na ostale. Dole jos uvek postoje rimski sistemi za odvod vode koji su u upotrebi :)
Sve u svemu ja sam bila previse okupirana slusanjem i gledanjem, tako da sam upravo shvatila da nemam ni jednu sliku :)

Nakon toga je usledila pauza za rucak i skupljanje energije za uspon :)














Moram priznati da sam vise ocekivala od vrha, posto je usput penjanje bilo prilicno interesantno, no kada smo dosli gore ispostavilo se da se nalazimo u kavezu :(
A i pogleda nije tako spektakularan, vise mi se svideo onaj u Duramu, no sta ces isli, probali, videli, saznali :)


Po povratku smo imali priliku da prisustvujemo delu koncerta koji je bio uvod u neku svecanost. Ovo je bilo neverovatno, muzika tako dobro zvuci medju onim zidovima, a i sve je nekako lepo i svecano, pocevsi od odece clanova orkestra. Nazalost ja sam uspela da sminim samo delic, ali eto ko je zainteresovan moze da pogleda.

Upozorenje, fajl je 9MB, tako da na preporucujem onima koji nemaju brz internet :)
Nazalost relativno je sasecen jer sam se ukljucila na pola, a i posle mi je neko prosao kroz kadar pa sam prekinula snimanje pre kraja kompozicije.

No comments: